/ プログラム/ 発表一覧/ 著者一覧企業展示一覧/ jsai2015ホーム /

1B3-CS-2 学習課題の情報構造としての再定義とその内容に基づいて設計された活 動としての組み立てることによる学習

*セッションの無断動画配信はご遠慮下さい。

Tweet #jsai2015 このエントリーをはてなブックマークに追加

05月30日(Sat) 13:20〜15:00 B会場(4F南/5F南-講堂)
1B3 「学会コラボセッションS1「学習の科学と工学の協同」」

演題番号1B3-CS-2
題目学習課題の情報構造としての再定義とその内容に基づいて設計された活 動としての組み立てることによる学習
著者平嶋 宗(広島大学 大学院工学研究科)
時間05月30日(Sat) 13:50〜14:15
概要In this paper, both redefinition of learning objects as information structure and design of leaning by construction of the structure are introduced as a promising approach to realize an advance learning environment based on information
technology. As a theoretical background of this learning, Galperin's theory of the stepwise formation of mental actions is reported. I also describe a series of investigations of arithmetical word problems as an example of
this approach.
論文PDFファイル